Europe Direct– nova informativna mreža Evropske unije

10. maj 2005. |

Beograd, 10. maj 2005 - Od 1. maja 2005. građani proširene Eropske unije mogu da koriste usluge oko 400 novih informativnih tačaka objedinjenih u mrežu pod imenom Europe Direct. Mreža, koja pokriva čitavo područje Unije, zamenjuje nekadašnje Info tačke Evropa i centre pod nazivom Carrefours koji su tradicionalno urbanom ili seoskom stanovništvu nastojali da pruže osnovne informacije o pitanjima u vezi sa Evropskom unijom.

Mreža Europe Direct, koja je po prvi put prisutna i u 10 novih članica EU, nudi svojim korisnicima niz usluga – od informacija o pravu Evropske unije ili njenim politikama i programima, preko tekstova osnivačkih ugovora ili Ugovora o Evropskom ustavu, do mogućnosti da svaki građanin koji to želi, postavi pitanje, komentariše ili iznese mišljenje i uputi ga direktno Evropskoj komisiji u pisanom obliku.

Centri,koji čine mrežu Europe Direct najčešće su smešteni pri privrednim komorama ili pri institucijama lokalne samouprave u državama članicama.

Deo centralne službe Europe Direct, koja pruža mogućnost direktnog postavljanja pitanja putem besplatne telefonske linije ili putem e-pošte iz svakog dela Unije, deluje još od 2000. godine. Osnivanje centralnog pozivnog centra na nivou Unije ideja je koja je pokrenuta tokom 1998. u vreme britanskog predsedavanja Unijom, a začetnici su tadašnji predsednik Evropske komisije Žak Santer i britanski premijer Toni Bler.

Europe Direct pozivni centar tokom 2004. koristilo je više od 80.000 građana. Trenutno centralni pozivni centar odgovara na 10 do 12 hiljada pitanja mesečno.

Više o tome:

- Evropska komisija: Europe Direct

- Evropska komisija: Generalni direktoratza štampui informisanje:

- The European Union on your doorstep: new generation of information relays launched, IP/05/544, 4. 5. 2005.

- The new Europe Direct information network: Europe on your doorstep, MEMO/05/152, 4. 5. 2005.