Београд, 10. мај 2005 - Од 1. маја 2005. грађани проширене Еропске уније могу да користе услуге око 400 нових информативних тачака обједињених у мрежу под именом Europe Direct. Мрежа, која покрива читаво подручје Уније, замењује некадашње Инфо тачке Европа и центре под називом Carrefours који су традиционално урбаном или сеоском становништву настојали да пруже основне информације о питањима у вези са Европском унијом.
Мрежа Europe Direct, која је по први пут присутна и у 10 нових чланица ЕУ, нуди својим корисницима низ услуга – од информација о праву Европске уније или њеним политикама и програмима, преко текстова оснивачких уговора или Уговора о Европском уставу, до могућности да сваки грађанин који то жели, постави питање, коментарише или изнесе мишљење и упути га директно Европској комисији у писаном облику.
Центри,који чине мрежу Europe Direct најчешће су смештени при привредним коморама или при институцијама локалне самоуправе у државама чланицама.
Део централне службе Europe Direct, која пружа могућност директног постављања питања путем бесплатне телефонске линије или путем е-поште из сваког дела Уније, делује још од 2000. године. Оснивање централног позивног центра на нивоу Уније идеја је која је покренута током 1998. у време британског председавања Унијом, а зачетници су тадашњи председник Европске комисије Жак Сантер и британски премијер Тони Блер.
Europe Direct позивни центар током 2004. користило је више од 80.000 грађана. Тренутно централни позивни центар одговара на 10 до 12 хиљада питања месечно.
Више о томе:
- Европска комисија: Europe Direct
- Европска комисија: Генерални директоратза штампуи информисање:
- The European Union on your doorstep: new generation of information relays launched, IP/05/544, 4. 5. 2005.
- The new Europe Direct information network: Europe on your doorstep, MEMO/05/152, 4. 5. 2005.