Za članstvo u EU 69 odsto građana

31. jul 2007. |

BEOGRAD, 31. jula 2007 - Više od 69 odsto građana Srbije podržava njeno članstvo u Evropskoj uniji, što znači da godinu dana pauze u procesu evropskih integracija nije uticalo na promenu stava građana prema EU, pokazuje danas objavljeno istraživanje, a prenosi agencija Beta.

Rezultati istraživanja koje je u Beogradu predstavila direktorka Kancelarije za pridruživanje Srbije EU Tanja Miščević, pokazuju da je opredeljenje građana prema evropskim integracijama stabilno i da je EU i dalje institucija od koje oni najviše očekuju.



Miščevićeva je na konferenciji za novinare kazala da pozitivan stav o EU ima 46 odsto građana, odnosno šest odsto više nego prošle godine, dok jedna petina ima negativan stav.



Prve asocijacije i najvažniji pozitivan stav građana su bolji standard koji očekuju ulaskom u EU i sloboda kretanja građana, rekla je ona.




Polovina građana ocenila je u istraživanju da pridruživanje Srbije najviše otežava politika stalnog uslovljavanja i ucena koje EU primenjuju prema Srbiji, dok 20 odsto smatra da je taj proces otežan zbog neispunjavanja preuzetih međunarodnih obaveza.




Miščevićeva je navela da je procenat građana koji se protive saradnji sa Haškim tribunalom smanjen, sa 57 na 54 odsto. Od tog broja, četvrtina bi ipak podržala saradnju ako bi od nje zavisio nastavak procesa pridruživanja EU.

Najveći strahovi građana u vezi sa širenjem i učlanjenjem u EU odnose se na probleme koje če zbog toga imati poljoprivrednici, kao I na velike troškove koje će imati država.



Tanja Miščević je kazala i da iznenađuje to što skoro polovina građana nije spremna da se zarad ulaska u EU dodatno školuje, prekvalifikuje ili usavršava, dok 44 odsto nije spremno da još neko vreme živi nezadovoljavajućim životnim standardom.

Prema njenim rečima, rezultati istraživanja pokazuju da su građani Srbije nedovoljno informisani o procesu pridruživanja i uslovima za učlanjenje u EU i da je njihov pozitivan stav o tome više rezultat želje i emocije, a ne znanja.

Istraživanje je sprovedeno krajem juna na reprezentativnom uzorku od 1.047 građana Srbije starijih od 18 godina, a mogućnost odstupanja je tri odsto, kazao je direktor agencije Strateški marketing Srđan Bogosavljević, koja je radila istraživanje.