За чланство у ЕУ 69 одсто грађана

31. јул 2007. |

БЕОГРАД, 31. јула 2007 - Више од 69 одсто грађана Србије подржава њено чланство у Европској унији, што значи да годину дана паузе у процесу европских интеграција није утицало на промену става грађана према ЕУ, показује данас објављено истраживање, а преноси агенција Бета.

Резултати истраживања које је у Београду представила директорка Канцеларије за придруживање Србије ЕУ Тања Мишчевић, показују да је опредељење грађана према европским интеграцијама стабилно и да је ЕУ и даље институција од које они највише очекују.



Мишчевићева је на конференцији за новинаре казала да позитиван став о ЕУ има 46 одсто грађана, односно шест одсто више него прошле године, док једна петина има негативан став.



Прве асоцијације и најважнији позитиван став грађана су бољи стандард који очекују уласком у ЕУ и слобода кретања грађана, рекла је она.




Половина грађана оценила је у истраживању да придруживање Србије највише отежава политика сталног условљавања и уцена које ЕУ примењују према Србији, док 20 одсто сматра да је тај процес отежан због неиспуњавања преузетих међународних обавеза.




Мишчевићева је навела да је проценат грађана који се противе сарадњи са Хашким трибуналом смањен, са 57 на 54 одсто. Од тог броја, четвртина би ипак подржала сарадњу ако би од ње зависио наставак процеса придруживања ЕУ.

Највећи страхови грађана у вези са ширењем и учлањењем у ЕУ односе се на проблеме које че због тога имати пољопривредници, као И на велике трошкове које ће имати држава.



Тања Мишчевић је казала и да изненађује то што скоро половина грађана није спремна да се зарад уласка у ЕУ додатно школује, преквалификује или усавршава, док 44 одсто није спремно да још неко време живи незадовољавајућим животним стандардом.

Према њеним речима, резултати истраживања показују да су грађани Србије недовољно информисани о процесу придруживања и условима за учлањење у ЕУ и да је њихов позитиван став о томе више резултат жеље и емоције, а не знања.

Истраживање је спроведено крајем јуна на репрезентативном узорку од 1.047 грађана Србије старијих од 18 година, а могућност одступања је три одсто, казао је директор агенције Стратешки маркетинг Срђан Богосављевић, која је радила истраживање.