Конкурс за новинарске награде

12. јул 2011. |

Нови медији, Интернет и социјалне мреже, постале су веома важне у информисању грађана о ЕУ, оцењено је данас приликом објављивања конкурса за најбољи медијски прилог о процесу европских интеграција у Србији за 2011.годину. Шеф делегације ЕУ у Србији Венсан Дежер рекао је да је традиционални конкурс прилагођен новим реалностима.

Према његовим речима, истраживања су показала да 26 одсто грађана информације о ЕУ преузима преко Интернета, а 22 одсто преко социјалних мрежа.

„То су нови извори за добијање информација о ЕУ због чега смо адаптирали наш конкурс. Поред досадашњих награда уврстили су нове области, то јест награде за интернет извештавање, интерактивни медијски садржај, и социјалне медије“, објаснио је Дежер на конференцији за новинаре, додајући да ово има за циљ да се привуче што више људи да се информише о ЕУ.

Он је додао да је уведена и специјална награда за рад студената у вези ЕУ, о томе како млади виде будућност у ЕУ, и шта сматрају битним на том путу.

Према речима Дежера, постоји и награда за извештавање о европским пројектима, јер, како је објаснио, недостаје спознаја међу грађанима да је ЕУ највећи донатор Србије.

Дежер је нагласио да оно што људе занима јесте шта се мења у њиховим свакодневним животима приступањем ЕУ.

Директорка Канцеларије за европске интеграције Милица Делевић је нагласила да чињеница да је овај конкурс постао традиционалан јасно показује колико је важан.

Иако грађани Србије подржавају пут у ЕУ, потребно је да разумеју које су обавезе на том путу, рекла је она и додала да кроз истраживања видимо да постоји један други начин размишљања о ЕУ, те да сада више грађана подржава спровођење потребних реформи него само чланство у Унији.

Делевић је указала да смо већ у фази када доминирају конкретна питања у европској интеграцији, као што су конкретни реформски кораци које треба предузети и шта треба учинити да би отпочели преговори.

Конкурс је намењен за све новинаре штампаних и електронских медија, а требало би да буду на тему европских интеграција или Процеса стабилизације и придруживања Србије ЕУ и њиховог утицаја на свакодневне животе грађана грађана Србије.

У конкурсу ће учетсвовати медијски прилози који су објављени у периоду од 1.јануара до 1.децембра ове године.

Награде ће се додељивати за прилоге у 10 категорија:најбољи телевизијски извештај, најбољи радијски извештај, најбољи новински извештај, најбољи прилог у локалном медију, затим у области малих и средњих предузећа, најбољи прилог објављен на интернет медију, студентски прилог објављен у штампаном или електронском медију.

Награде ће се доделити и у категоријама:најбољи прилог о пројекту реализованом у Србији који је финансирала ЕУ, најбољи интерактивни медијски садржај и најбоља страница на друштвеним мрежама.

Рок за подношење радова је 1.децембар. Конкурс традиционално организују Канцеларија за европске интеграције, Делегација ЕУ и Ерсте банка, а чланови жирија биће и представници Удружења новинара Србије и Независног удружења новинара Србије.

Награда за добитнике конкурса је пут у Брисел.

Текст конкурса можете преузети овде.